‘De republikeinen hebben een ongelooflijke overwinning geboekt’

The GYGS wordt altijd op vrijdagochtend opgenomen en gaat om 17 uur live. Op een dag als vandaag en er elke minuut ontwikkelingen zijn vanuit Amerika is de kans groot dat het nieuws de podcast inhaalt. Toch kunnen we er ’s ochtends al niet meer omheen: democraat Joe Biden gaat de verkiezingen winnen. Toch roept Leon de Winter de republikeinen uit als winnaars, ze hebben de senaat in hun broekzak en ook het Huis van Afgevaardigden. Én daarmee heeft Trump troefkaarten in handen waar je werkelijk iets aan hebt. Yves vindt deze nek-aan-nek-race als het lezen van een John Grisham-boek.

Miljardair gossip

Erik heeft zijn buik nu al vol van het nieuwsgeweld wat op je af komt vanuit Amerika omtrent de verkiezingen, Yves vindt het juist wel lekker dat het corona-nieuws deze week naar de achtergrond is geschoven. Gelukkig kondigt Erik meteen al aan: ‘Ik ben on fire‘, niet gek als je net een hotel hebt gekocht… Een mooi begin om te werken aan een comeback in de Quote 500. Daar heeft Erik al twee keer in gestaan. De kompanen pikken een aantal miljardairs uit de lijst om te bespreken en dat levert behoorlijk wat smeuïgheid en inside information op…

Luister de gehele podcast ook op yvesgijrath.nl