Amsterdam krijgt er een nieuwe culinaire attractie bij, en niet zomaar één. Stap in, schuif aan en laat je verwennen aan boord van de AmsterTram – een rijdend restaurant met uitzicht op de hoofdstad…
De iconische Amsterdamse tram heeft een smakelijke metamorfose ondergaan. In plaats van forenzen en toeristen, rijdt de AmsterTram straks vol levensgenieters door de stad die aanschuiven voor een vijfgangendiner met bijpassende wijnen. En nee, geen plastic bekertjes of TL-verlichting: denk linnen tafelkleden, sfeervolle verlichting en de charme van rijdend fine dining.
Je kunt een tafel reserveren voor twee of vier personen, of – als je met een groter gezelschap bent – zelfs een halve of hele tram afhuren. De route voert door het mooiste van Mokum, terwijl jij je vork zet in een parade van smaken.
Uniek? Zeker weten. Wereldwijd zijn er maar vier andere rijdende restaurants (denk: Brussel, Milaan, Christchurch en Den Haag). Dankzij een samenwerking tussen de Stichting Museumtramlijn Amsterdam en Suzanne Knegt – bekend van de RotterTram – is dit idee nu ook werkelijkheid in onze hoofdstad. De AmsterTram, een opgeknapte 12G-tram uit 1990, werd onder handen genomen met de lessen van Rotterdam in het achterhoofd. Resultaat: een nóg mooiere, comfortabelere en smakelijkere versie…
De eerste rit vertrekt op 6 juni. Erbij zijn? Reserveren kan hier op de website.
